Spiš - MINI
4,73 € 6,57 €

Wildlife

Pridané: 05.09.2012

Wildlife-Divočina Slovenska
Recenzia novej knihy

V barokovom klenote bývalého bulharského cára Ferdinanda Coburga, v kaštieli sv. Anton , vďaka pochopeniu Ing. Mariána Číža riaditeľa tunajšieho múzea, 1.septembra 2012 pri príležitosti Dní sv. Huberta sprístupnia verejnosti Wildlife čo vo voľnom preklade znamená život v divočine, alebo život divej zveri.
Presnejšie povedané uvedú na verejnosť novú unikátnu obrazovú knihu o živote divo žijúcich zvierat.
S myšlienkou vytvoriť takúto nezvyčajnú publikáciu prišiel jej zostavovateľ a známy fotopublicista Vladimír Barta junior, ktorý vyzval najlepších slovenských fotografov špecializujúcich sa na fotolov zvierat žijúcich voľne v stredoeurópskej prírode. Výzvu Vláda Bartu prijalo až 33 špičkových fotografov, ktorí do renomovaného vydavateľstva AB ART press, špecializujúceho sa na tvorbu a vydávanie obrazových publikácií  poslali svoje najkrajšie a najvydarenejšie reportážne i dokumentárne fotografie. Sú to: Michal Babnič, Ivan Bitala, Milan Čierny, Maroš Detko, Matej Dobák, Tomáš Ďuroška, Ladislav Dzivjak, Martin Farkaš, Jozef Ferenec, Peter Fodor, Milan Fuňák , Ivan Godál, Stanislav Harvančík, Martin Hodoň, Ivan Holič, Marián Jamrich, Peter Jurík, Dominik Kalata, Milan Kánya, Dušan Majerník, Vladimír Michalec, Filip Mrocek, Jakub Mrocek, Radimír Siklienka Eduard Tatay, Martin Šabík, Jozef Šabo, Ivan Teplan, Vladimír Vician, Marián Zábojník, Marian Zelina, Miroslav Zumrík, Matej Žiak
Úžasné fotky z nepoznaného života našich zvierat otextoval Peter Urban, uznávaný zoológ a pedagóg z Univerzity Mateja Bela a zároveň aj úspešný autor viacerých diel literatúry faktu. Na vydaní knihy sa podieľala Martina Bártová, ktorá ju zostavila a redakčne pripravila do tlače. Zo spolupráce tohto tvorivého teamu sa zrodila skvelá kniha, aká ešte na Slovensku, ale aj v Česku doteraz nevyšla.
Autori zdokumentovali pozoruhodný a človeku nepoznaný život medveďov, vlkov, rysov, líšok, kamzíkov, srnčej, jelenej i diviačej zveri. Nemohli zabudnúť ani na našich najväčších cicavcov – zubrov, ale aj muflónov, danielov, aj drobných zvierat, ako sú veveričky, kuny, svište a ďalšie druhy. Bohato je zastúpená aj vtáčia ríša vrátane kráľov našich výšin orla skalného a orla kráľovského, sokola, ďalej rôzne druhy sov a sovičiek, ale aj spevavého vtáctva. V nádhernej knihe Wildlife nechýbajú ani obojživelníky, a tiež najznámejší zástupcovia hmyzej čeľade.
Unikátne fotografie, uverejnené v tejto vydarenej publikácii, sú dielom dlhoročného a trpezlivého vyčkávania fotografov na ten najvhodnejší okamih, kedy treba stlačiť spúšť fotoaparátu aby vznikol záber, ktorý sa už nikdy viac nemusí opakovať. Za každou fotkou sú desiatky hodín sústredeného pozorovania života zvierat. Keď budete listovať v tejto krásnej prírodnej kronike oceníte nielen prácu jej autorov, ale potešíte sa aj pohľadom na život tých tvorov, ktoré roky vedľa nás žijú a my ich tak málo poznáme.
Sprievodné slovo odborníka zoológa, ktoré dopĺňajú vydarené fotografické snímky, pútavým spôsobom priblíži tieto zvieratá aj malým čitateľom, našim deťom a iste zaseje do ich srdiečok zrnko citového vzťahu ako týchto často ohrozených obyvateľov našej prírody chrániť.
Kniha Vladimír Barta a kolektív: Wildlife má kvalitnú tvrdú väzbu so striebornou razbou a prebalom, veľký formát, 224 strán, texty v slovenčine, angličtine, češtine, nemčine, ruštine, poľštine.
ISBN: 978-80-89270-74-3

Späť na zoznam článkov